Aneks nr 1 z dnia 15 stycznia 2005 roku do listy zadań głównych PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO z września 2003 roku.
Korzystając z możliwości jakie daje ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (§4 ust.3) , anuluję zadania główne począwszy od drugiego i nadaję im nowe brzmienie jak poniżej:
Zadanie główne II Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ( Rozp. MENiS §8 ust. 1. pkt.1) Formy realizacji zadań:
1) Rozwijanie i doskonalenie swego warsztatu pracy: tworzenie pracowni przedmiotowej, przygotowanie pomocy dydaktycznych.
2) Analiza zatwierdzonych programów nauczania i podręczników; wybór optymalnych dla typu szkoły i zadań postawionych przed szkołą. Opracowanie szczegółowych 3) Opracowanie szczegółowych kryteriów na poszczególne poziomy wymagań do realizowanych treści nauczania na lekcjach matematyki i zapoznanie z nimi uczniów.
4) Ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania z matematyki, zawierającego jasne zasady oceniania.
5) Współpraca przy budowaniu i przeprowadzaniu wewnątrzszkolnych testów badania osiągnięć uczniów w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
6) Analiza wyników testów i komputerowe opracowywanie ich wyników.
7) Przeprowadzanie ankiet wśród uczniów dotyczących postrzegania mnie jako nauczyciela.
8) Uwzględnianie indywidualnych potrzeb uczniów: - prowadzenie konsultacji dla uczniów z trudnościami dydaktycznymi, - rozwijanie uzdolnień uczniów w ramach prowadzonego koła informatycznego.
9) Udział w forach dyskusyjnych portali edukacyjnych.
10) Stosowanie i wykorzystanie Internetu w życiu codziennym i w pracy, elektroniczny kontakt z nauczycielami w kraju i za granicą.
11) Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych (scenariuszy lekcji, testów, prezentacji multimedialnych).
12) Prowadzenie dziennika elektronicznego klasy, arkusza kalkulacyjnego do obliczania wyników w nauce.
13) Stworzenie i prowadzenie witryny internetowej szkoły.
14) Wykorzystanie umiejętności informatycznych na zajęciach pozalekcyjnych.
15) Organizowanie konkursów przedmiotowych z wykorzystaniem techniki komputerowej.
16) Współpraca z organizatorami Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Matematyki poprzez propagowanie idei tego konkursu, przygotowywanie do niego uczniów i obsługę elektroniczną.
Zadanie główne III. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. (Rozp. MENiS §8 ust. 1. pkt.2) Formy realizacji zadań:
1) Opracowanie procedur zapewniania jakości pracy szkoły: WSO i innych dokumentów (wnioski, ewaluacja, opis wprowadzonych zmian); udział w pracach zespołu zadaniowego do spraw zmian w prawie oświatowym.
2) Praca w zespole przedmiotowym matematyczno-przyrodniczm.
3) Prowadzenie szkoleń w ramach WDN i rady pedagogicznej.
4) Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców.
5) Pełnienie funkcji szkolnego koordynatora Szkolnego Projektu Comeniusa.
6) Organizacja wyjazdów uczniów do szkół partnerskich.
7) Publikacje zarówno tradycyjne jak i elektroniczne: na stronach portali edukacyjnych i szkolnej stronie WWW.
8) Prowadzenie działań zmierząjących do poprawy "bazy" szkoły (edukacyjnej, socjalnej): pozyskanie sponsorów i zakup sprzętu multimedialnego, organizowanie kiermaszy prac uczniów i loterii na cele charytatywne; różne formy promocji szkoły w środowisku.
9) Organizowanie konkursów, szkolnych, środowiskowych, interdyscyplinarnych promujących szkołę i jej działania oraz integrujących społeczność lokalną.
10) Prowadzenie zajęć, warsztatów, konferencji w innych placówkach.
11) Podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom i patologiom w rodzinie.
12) Opracowanie cyklu scenariuszy lekcji wychowawczych i spotkań z rodzicami, realizujących założenia programu wychowawczego szkoły.
13) Prowadzenie zajęć przedmiotowych poza szkołą (lekcje muzealne, biblioteczne, na ścieżkach dydaktycznych, w oczyszczalni ścieków itp.).
Zadanie główne IV. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. (Rozp. MENiS §8 ust. 1. pkt.3) Formy realizacji zadań:
1) Poznanie organizacji, zasad funkcjonowania i zadań szkoły.
2) Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (WDN, warsztaty, kursy, konferencje itp.).
3) Aktywne uczestniczenie w pracach zespołów przedmiotowych, wychowawczych, dydaktycznych itp. (prowadzenie spotkań zespołu, dokumentacji, pisanie planu pracy, prowadzenie szkoleń zespołu).
4) Studiowanie literatury, dostępnych czasopism, zasobów internetu w zakresie: - wychowanie i profilaktyka, - współpraca z rodzicami, - ocenianie, - metody aktywizujące w pracy z dorosłymi, - metodyka przedmiotu – matematyka.
5) Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów (działania interdyscyplinarne) wspólne opracowanie konkursów, szkoleń itp..
6) Udział w kursach doskonalenia zawodowego dla kadry edukacyjnej w ramach programu Comenius 2.2.
7) Ukończenie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów egzaminu gimnazjalnego prowadzonego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku (zgodnie z harmonogramem szkoleń).
8) Udział w pracach komisji egzaminacyjnych.
9) Stała współpraca z: - Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji, - Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Kadry Kierowniczej Oświaty, - strukturami samorządowymi oraz organizacjami działającymi na rzecz edukacji, lokalnymi mediami, strażą miejską, zakładami pracy.
*Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dziennik Ustaw nr 260, poz. 2593 z 8 grudnia 2004 r.)
Iwona Zbyszyńska |